asteartea, apirila 29, 2014

Aristoteles-en usteak, erdia ustel?

Aristotelesek uste zuen Lurra biribila zela, eta hori frogatzeko, hiru arrazoi eman zituen:
  1. Izarrak ez dira munduko leku guztietan altuera berean ikusten zeruan. Lurra laua balitz, ez litzateke hori gertatuko; biribila izanda, bai. Beraz, Lurra biribila da.
  2. Ilargiaren eklipseetan ikusten den itzala Lurraren errainua da, zalantzarik gabe, eta itzal horrek forma biribila duenez, Lurrak biribila izan behar du.
  3. Itsasontzi bat lehorrera hurbiltzen denean, lehenengo masta ikusten zaio, eta gero agertzen da branka gaina, eta, azkenean, ontziaren beheko aldea. Beraz, Lurra biribila da, zalantza izpirik gabe.
Arrazoi horietako bat zalantzan jartzeko modukoa dela iruditzen al zaizue? Zergatik?
Aristotelesek eman zituen hiru arrazoietatik zein izango ote da erabakigarriena? Zergatik?

12 iruzkin:

  1. Ez, nire ustez Aristoteles arrazoi guztia du. Baina ez dakit itsasontziaren teorian arrazoia duen, ez dudalako inoiz ikusi.

    Arrazoirik arabakarriena eklipsearena da. (Nire ustez)

    ErantzunEzabatu
  2. Ez, oso onak dira arrazoiak eta horregatik ezin diot pegarik jarri.
    Nire ustez erabakigarriena eklipsearena da forma ikusi egiten delako

    ErantzunEzabatu
  3. Ez, zeren eta bere arrazoiak onak direlako eklipsearen da onen forma ikuten delako

    ErantzunEzabatu
  4. Oso onak iruditzen zaidas usteak, nik iƱois ez zitzaidan iruditu hori, nire ustez hirugarren ustea oberena da.

    ErantzunEzabatu
  5. Ez, ez naiz zalantzan jartzeko modukoa.

    Nire ustez erabakigarriena eklipsearena da forma ikusten delako eta logikoena da salantzarik gabe,

    ErantzunEzabatu
  6. Aristolesen ipuina asko guztatu zait interesgarria izan delako, eta asko ikasi dugu historio honekin

    ErantzunEzabatu
  7. Ez, nire ustez Aristoteles arrazoi du.
    Nire ustez erabakigarriena eklipsearena da forma ikusi egiten delako

    ErantzunEzabatu
  8. Ez, nire ustez Aristoteles arrazoi du.
    Nire ustez erabakigarriena eklipsearena da forma ikusi egiten delako

    ErantzunEzabatu
  9. Nire ustes hoberena da bigarrena,Ilargiaren eklipseetan ikusten den itzala Lurraren errainua da, zalantzarik gabe, eta itzal horrek forma biribila duenez, Lurrak biribila izan behar du.

    ErantzunEzabatu
  10. Nire ustez arrazoia du.
    Bere arrazoietatik erabakigarriena eklipsearena da forma ikusi egiten delako.

    ErantzunEzabatu
  11. Nik uste dut 1-goa izan dela ironikoena.
    Horrela dio:
    Ilargiaren eklipseetan ikusten den itzala Lurraren errainua da, zalantzarik gabe, eta itzal horrek forma biribila duenez, Lurrak biribila izan behar du.

    ErantzunEzabatu
  12. Nire ustez lehenengoa ez du zentzurik, izar guztiak ez dutelako lurrari diztantzia berdina.
    eklipsearena da arrazoirik zentzudunena, ilargiaren itzala lurraren errainua delako

    ErantzunEzabatu